سفارش تبلیغ
صبا ویژن
» Today hit:2 » Yesterday hit:0 » All hit:18622
  • » About Us
    مدیر وبلاگ : محمد[13]
    نویسندگان وبلاگ :
    علی[0]

    » My logo


    » Notes Subjects » My Archives
    84
    » Yahoo
    »» گروه دستان پس از مدتها درایران کنسرت برگزار می کند »» date:85/1/23 «» 11:9 ص
    گروه موسیقی دستان از گروه های مشهور موسیقی اصیل ایرانی پس از مدتها و بعد ازجام جهانی فوتبال ، در تهران کنسرت برگزار می کند. سعید فرج پوری از اعضای گروه دستان روز دوشنبه افزود : اجرای کنسرت توسط گروه دستان درسال ۸۵ محرزشده است و مادر اواخر تیرماه به مدت سه شب در کاخ نیاوران به اجرای برنامه می پردازیم.به گفته فرج پوری سالار عقیلی در این گروه به عنوان خواننده به اجرای برنامه می پردازد.
    فرج پوری همچنین عنوان کرد در بخش دوم برنامه های این گروه درتهران از یک سیتار نواز هندی استفاده خواهد شد.این گروه که چندی پیش با ارکستر سمفونیک بی بی سی اجرای مشترکی داشت ،در آینده نیز با کوارتت زهی بی بی سی برنامه مشابهی را برگزار می کند .حسین بهروزی نیا (بربط)،پژمان حدادی (تمبک و پنداریک)، بهنام سامانی (دف، دایره و دمام)، سعید فرج پوری (کمانچه) و حمید متبسم (تار و سه تار)، نوازندگان گروه دستان هستند.این گروه دوسال پیش نیز درمردادماه هشتادوسه،پس از مدت ها در تهران ود ر فضای باز کاخ نیاوران به مدت سه شب به اجرای برنامه پرداخته بود.
    براساس این گزارش گروه دستان طی سال های گذشته نقش مهمی در شناساندن موسیقی ایران در اروپا و آمریکا ایفا کرده است.گروه دستان از چند سال پیش به کوشش حمید متبسم پایه گذاری شده و با تعدادی از نوازندگان برجسته ایرانی همچون کیهان کلهر، بیژن کامکار، اردشیر کامکار و محمد علی کیانی نژاد همکاری داشته، تا کنون با خوانندگانی نظیر،شهرام ناظری و ... کنسرت های متعددی در جشنواره ها و مراکز فرهنگی هنری اروپا و آمریکا اجرا کرده و آلبومهایی به ضبط رسانده در سالهای گذشته برنده یکی از جوایز رادیو فرانسه در زمینه "موسیقی جهان" شده است


    محمد
    »» comments ()

    »» Posts Title  
    باربد مروزی کیست؟
    Parviz Meshkatian
    کتاب جامع آموزش نی تدوین می شود
    گروه دستان پس از مدتها درایران کنسرت برگزار می کند
    [عناوین آرشیوشده]